S Puzzle Questem už jste měli na těhlech stránkách tu čest se seznámit. Tento Puzzle Quest s podtitulkem GALACTRIX je jeho pokračováním. Zase se jedná o logický rychlík s RPG prvky a neskutečnou chytlavostí, která vás donutí hrát, hrát a hrát, dokud nezakokrhá kohout a paní Sluníčková nepronikne skrz okno. Přesně tak. Zase jsem měl problém odtrhnout se od monitoru. Galactrix je přesně ten typ hry kdy si řeknete, dám si ještě jednu hru a končím. Z jedné hry je nakonec čtyřicet a z jemně červeného oka je nakonec červená skvrna velikosti melounu.

Stejně jako v předchozím dílu se princip hry nezměnil. Pořád jde o variaci na skládání stejně barevných kostiček, koleček/čehokoliv k sobě, abyste díky tomu získávali body/manu/cokoli. Puzzle Quest ovšem vynikl kombinací i s RPG záležitostí jako je vývoj vaší postavy, která díky tomu získává lepší vlastnosti, lepší vybavení atd… Netřeba vysvětlovat.

Pokud jste hráli onen první díl, nic se v podstatě nezměnilo. Zase budete lítat po mapě, zase budete používat kouzla a zase vás bude provázet hromada questů. Chvilku ovšem budete tápat, než si na zvyknete na nové prostředí ovládání a i odklon od roztomilé fantasy grafiky k hi-tech/sc-fi/vesmíru vám ze začátku nebude připadat příliš jednoduchý. Nicméně stačí pár pokusů omylů a už si to pofrčíte.

Na tímto textem je klasická obrazovka soubojů. Vaše loď má ale tentokrát i štít, který můžete počas souboje znovu nabíjet (stačí k sobě dostat modré pětihrany), pokud vám protivník zničí štít, začne ubírat i zdraví, které obnovit nejde. Vaše loď disponuje i různými zbraňovými, opravovacími systémy (v minulém dílu kouzla). Abyste je ale mohli používat, musíte jim dodat energii – červená, zelená, žlutá. Jsou zde ještě fialová a bílá. Ty nejsou potřeba k nabíjení systémů, ale bílá jsou vlastně zkušenostní body a pomocí fialové můžete „odehnat“ útočící loď, pokud nechcete bojovat. To budete potřebovat celkem často, protože to někdy hrozně zdržuje a vy chcete dohrát misi co nejdříve.

Zase se budete pohybovat po mapě. V jedničce jste klikli na místo a bum, byl boj. Tady došlo k menší změně. Na mapě jsou pouze systémy, ktreé obsahují ještě další planetky a především PORTÁLY. Abyste se mohli dostat do dalšího systému, musíte projít portálem a ten si musíte odemknout (ve hře hacknout). Jsou tři různé obtížnosti a je to na čas.

Takových „miniher“ je víc. Jde o těžbu surovin, výzkum + vytváření vlastních zbraní. Těžbou surovin můžete získávat peníze a prodávat je na jiných systémech. Každý systém má jiné ceny. Naštěstí autoři implementovali pomůcku ve formě ukazatele barvy:  zelená-dobrá cena, červená-nevýhodná ceny, takže hned víte co byste měli prodat a co ne. Jedna mise dokonce závisí na potřebných surovinách.

Grafika zpracování je příjemná, třeba efekt po zásahu znázorněný tlakovou vlnou. Není co vytknou. Minimální požadavky jsou opět na minimálních požadavcích. I když časem začne být otvírání portálů trochu otravné a pořád jde vlastně o tu samou věc, nelze než doporučit všema deseti. Jděte na to!!

Gameplay trailer z xboxu (jenom detailní odchylky od PC verze):



  1. Fly
    11:07 - 17. Kvě , 2009           

    Parádní gamesa, která mě stála už pěknou řadu hodin….

  2. Puzzle
    15:07 - 30. Čvn , 2012           

    Povedená hra, taky jsem ji dlouho hrál 🙂


Warning: Undefined variable $user_ID in /data/web/virtuals/42073/virtual/www/wp-content/themes/dum-dum-ajvngou/comments.php on line 72