Obrázek vypadá kůl, co? Stejně tak domovské stránky téhle online free FPS. Jakmile si ji ale stáhnete, zjistíte, že se jedná o velice, ale VELICE slabý odvar Combat Arms (pozor! Pokud vám jejich automatický downloader bude dělat potíže jako mě, stáhněte si přímo instalační balík). Zase jste člen SpecČehokoliv a stejně jako v Combat Arms i zde funguje systém zkušeností s možností kupovat zbraně. I když je rozdíl mezi Cross Fire a Combat Arms v systému hry skoro nulový,  CA je jasný vítěz. Je to jako byste porovnávali originální Colu s černou vodou za 5,50,-  z  Tesca.

V téhle recenzi budu neustále porovnávat s Combat Arms, protože Cross Fire je opravdu levná kopie z čínského tržiště. Nejmarkantnější rozdíl je v grafice. Takhle škaredou grafiku jsem naposled viděl u Counter Strike 1.6 a to si ještě myslím, že CS 1.6 je hezčí. Maximální rozlišení, které je 1024*826 (ne, to není chyba) vám na 16:10 22′ monitoru udělá zvláštní obraz  jak od Picassa. Hrůza děs. Podle screenu se zdá, že je to ok, ale to je díky zmenšení. V reálu vidíte pixely jak z roku 1996 VGA.

Po vlítnutí na server jsem si taky nebyl jistý, zda mým počítačem neprobil nějaký časový posun zpátky do minulosti, protože všechno vypadá jako za „starých dobrých časů“ Duke Nukema 3D. Není to jenom grafikou, ale především i designem map. V reklamním traileru se tvůrci chlubí 15 různýma mapama. Panejo! K čemu to ale je, když všechny mapy na kterých jsem hrál vypadají tím stylem, že si mapper udělal na ubrousku obdélník, na jednom konci udělal kolečkem značku pro spawn, doprostřed nasázel geometricky překážky, potom ubrousek otočil a zrcadlově udělal i druhou polovinu mapy (např. Egypt, Ship). Taky asi nikdy neslyšel o detailech nebo dokonce o texturách, které se dají použít vícekrát než jenom jednou. A to nemluvím ani o tom, že mapa vypadá jako by neprošla kompilací, kde se vypočítává třeba dopad slunce avykreslení stínů. Jedním slovem – amatéřina.

Další nehorázná chyba je, že neexistuje verze pro USA a Evropu. Tak jako to má Combat Arms. Pro neznalé – díky RPG systému zkušeností se musíte zaregistrovat a hrajete na serverech provozovaných POUZE vývojáři. Nelze vytvořit vlastní server tak, jak znáte z jiných her. No a jelikož jsou to zřejmě amíci, váš ping nejde pod 150 a vždycky jsem viděl MINIMÁLNĚ půlku (většinou přes půlku) hráčů, kteří na tom byly i hůř. Takže kolikrát i vystřelíte, chvilku nic a najednou andělíček.

V CA si kupujete zbraně na 1 den (až 3 měsíce podle volby), tady je to rovnou dní 30 a zdar. Zajímavá volba je REPAIR (oprava) zbraně, která se časem opotřebuje. V CA můžete mít dvě zbraně naráz, tady je to řešeno trošičku jinak. Můžete si vybavit PACK až čtyřmi kousky (za více jak 2 ale už musíte platit) a na začátku káždého spawnu si můžete vybrat. Jediné velké plus dávám za registraci. Jednoduchá a rychlá na rozdíl od překomplikovaného CA.

Pokud jde o „hratelnost“, není to zase taková bída. Je to rychlé, akční… ale ten ping… Navíc granát má celkově malou účinnost. V podstatě musíte trefit protihráče snad rovnou do koulí, aby to vzdal.

Tenhle typ her je zadarmo, ale má takovou vychytávku z  které žije. U CA se to jmenuje „Black Market“ u CF je to „Mall“. Za reálné peníze si můžete koupit vychytávku, co si normálně za herní peníz nekoupíte. Je to podle mě dost předražené, protože za zhruba 10 $ si můžete obarvit jméno, změnit jméno, vynulovat statistiky, přidat zkušenosti… ale jinak skoro nic. Dát tag na rukáv na 30 dní. U CA je aspoň výběr unikátních zbraní navíc.

Určitě jsem ve vás vzbudil zvědavost. Klidně si to zkuste a přesvěčte se sami. Já se vracím k CA!